2012. május 8., kedd

Anyáknapi new yorki sajttorta

Drága anyucikám nem csak virágot kapott anyák napjára hanem sütöttem neki egy múlt hétvégén kinézett "New York Style Cheescake"-et :) A Pinteresten nézelődtem mikor is rátaláltam Martha Stewart sajttortájára (Martha Stewart) ahol még videó is volt a készítésről meg persze recept. Azért rákerestem magyar oldalakon is erre a tortára az arányok miatt, és két hasonlót is találtam: Tortaimádó és nosalty.hu.
A végén a három receptből leginkább az első receptre hagyatkoztam azt mégis láttam videón, hogy, hogy működik! :D Átváltottam a csészés mennyiségeket grammra és megfeleztem. Azért ha mégsem sikerül, ne 1,5 kiló (!) sajtot kelljen kidobnom.





Isteni finom lett!!!

És íme a recept:
New Yorki Sajttorta Szedres Málna szósszal
Hozzávalók 16 cm formába (26-os torta formába írja a dupláját) 

10-12 db teljeskiörlésű keksz
3-4 tk olvasztott vaj + kivajazni a tepsit
2 tk porcukor
1 csipet só

600 g szoba hőmérsékletű krém sajt (Én Medve krém sajtot használtam)
96 g cukor
32 g liszt
110 g szoba hőmérsékletű tejföl
1 tk vanília kivonat
3 db tojás

180 fokra előmelegítjük a sütőt és mivel párában kell sütni a tortát ezért öntsünk forró vizet egy tepsibe és tegyük be azt is a sütőbe. 
A kekszet ledaráljuk, vajjal sóval cukorral és összekeverjük. Vajjal kikenjük a formát és egy pohár aljával egyenletesre belenyomkodjuk a kekszes masszát. 15 percre fagyasztóba tesszük a formát a tésztával majd újabb 15 perc alatt aranybarnára sütjük majd kihűtjük teljesen.

Közepes fokozaton habosra keverjük a sajtot (kb 3 perc). Egy másik edényben keverjük össze a cukrot és a lisztet majd fokozatosan adagoljunk a sajthoz részletekben egy kis lisztes keveréket, egy kis tejfölt, 1 tojást.
Ismételjük ezt addig amíg el nem fogynak a hozzávalók de éppen csak addig hogy elegyedjenek.
Öntsük rá a tésztánkra a sajtos masszát és tegyük a sütőbe. 
Süssük 50-60 percig amíg már csak a közepe lágy.(10cm-t írt az eredeti recept, hogy annyi legyen lágy a közepén de nekem az egész torta nem sokkal volt nagyobb és így az egész elég lágynak tűnt mikor lezártam a sütőt lehet de másnapra tökéletes lett) Hagyjuk a sütőben kihűlni, miután kihűlt teljesen, tegyük hűtőbe min. 4 órára, de jobb ha egy éjszakán át hűl.

Szedres Málna szósz

Hozzávalók:
kb 400g málna és szeder vegyesen
4-6 evő kanál porcukor (ízlés szerint)

A gyümölcsöket felforraljuk a cukorral majd leturmixoljuk és kihűtjük. Bármilyen piros gyümölccsel készíthető (eped, meggy, ribizli).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...