2012. augusztus 26., vasárnap

Torta "robbantás" :)

Kicsit megkésve ugyan de ahogy ígértem itt a leírás, hogy én hogyan készítettem el a Hangjegyes torta közepére a "robbantást". Ha van ennek valami szakkifejezése nyugodtan javítsatok ki :D

Tehát adott a körbekent torta. Kívülről rózsaszín tortát belülről fekete kirobbanó színnel terveztem meg így amekkora részt szét akarok hajtani a tortán akkora fekete kör kerül rá.

A Fondant ha csak simán így rátettem volna akkor a bevágásoknál is rózsaszín lenne de én azt is feketére szerettem volna ezért a már meglévő körre egy másik került ami majd rátapad a rózsaszín burkolathoz. A két fekete lap összeragadását elkerülve egy azonos méretű sütőpapír kört raktam közé mint a két kör. A felsőt bevizeztem egy picit, hogy tapadjon majd a fondant borításhoz.

Rákerült az egész totrára a fondant, alatta látszik is, hogy hol a fekete körünk.

Beosszuk a kört attól függően, hogy hány fület akarunk a végén kapni (én a 8 melett döntöttem :)

Majd egy éles szikével bevágjuk a 2 réteg fondantot egészen a papírig. Ügyeljünk rá, hogy mind a két réteg tuti át legyen vágva de a papír ne! Ha átvágjuk azt is valószínű az alatta lévő fondantunk is megsérül az meg nem túl szép úgy.

Szikével óvatosan alányúlunk és kihajtogatjuk a sarkokat.

Ha az összeset kihajtottuk láthatjuk a papírunkat ami ilyenkor jól jön ha nem volt sokkal nagyobb a kivágott körnél mert akkor ki kell cibálnunk az egész burkolat alól amitől megsérülhet a tortánk burkolata.

Óvatosan kivesszük a papírt....

... és már készen is vagyunk :)

A "lyukba" szórhatunk alár cukor gyöngyöket is a pálcák alá sajnos nekem nem volt színben hozzá illő. (persze csinálhattam is volna de arra meg már időm nem volt :) 

Néhány ötlet robbantott tortára :)



3 megjegyzés:

  1. Szuper lett a robbantott tortád!,és nagyon köszi a részletes útmutatót a készítéséhez,eszembe sem jutott volna,hogy papírt tegyek a rétegek közé!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett a robbantott tortád!! Szeretném én is megcsinálni majd! Az lenne a kérdésem, hogy a hangjegyeket mivel írtad rá a tortára?

    VálaszTörlés
  3. Köszi! :)

    A hangjegyeket cukormázzal (tojásfehérje hab+porcukor) írtam rá ami feketére lett színezve ételfestékkel.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...